In de wereld van vandaag zijn prijzen beschikbaar in bijna elke bedrijfstak. Er zijn bedrijven die gespecialiseerd zijn in het verstrekken van prijzen aan bedrijven van alle soorten: productie, detailhandel, voedselvoorziening, en meer. Zij doen dit door promotionele weggeefartikelen te ontwikkelen die tegen lagere kosten kunnen worden verkocht dan vergelijkbare producten die rechtstreeks door een fabrikant of detailhandelaar worden gemaakt. Sommige bedrijven werken ook samen met fabrikanten en detailhandelaren om hun producten of diensten in de detailhandel of via hun bedrijven te verkopen tegen lagere kosten dan ze zelf zouden kunnen. Andere bedrijven produceren promotieartikelen op maat als ze weten dat er veel vraag naar is bij hun doelgroep. Zoals u uit bovenstaande lijst kunt opmaken, zijn er geen grenzen aan de soorten prijzen die u vandaag de dag in zowat elke bedrijfstak kunt vinden, wat betekent dat u de mogelijkheden moet onderzoeken voordat u uw volgende prijsleverancier kiest!
Hoe prijs je je weggevertje
Als u besluit uw weggever te prijzen, moet u nadenken over het soort prijzen dat u aanbiedt, de verpakking die u zult gebruiken en de productietijd en materialen die nodig zijn om elke prijs te maken. Het soort prijzen dat u verkoopt, bepaalt ook het soort verpakking. Als u bijvoorbeeld snoepjes verkoopt, wilt u misschien een plastic doos gebruiken die bedrukt is met uw logo. Als u daarentegen een duurzamer product verkoopt, zoals digitale camera's of videoapparatuur, kunt u beter kiezen voor een doos met een lederen of vinyl afwerking.
U zult ook rekening willen houden met de productietijd van uw weggever. Als u online wilt verkopen, moet u rekening houden met de tijd die nodig is om het product te drukken en op de post te doen. Als u verkoopt op een beurs, kunt u ook rekening houden met reiskosten. Zodra u de kosten van uw weggever hebt bepaald, kunt u die informatie gebruiken om de prijs van uw weggever te bepalen.
Hoe vindt u de juiste prijs voor uw bedrijf?
Als het gaat om de prijs van uw weggevertje, wilt u beginnen met uw bruto omzet. De beker prijs zal naar verwachting worden uitgereikt aan de winnaar van het toernooi. Afhankelijk van het soort bedrijf dat u hebt en de soorten prijzen die u verkoopt, kan dit getal niet bijzonder nuttig zijn. Bedrijven zoals restaurants en winkels hebben veel meer transacties dan bedrijven die diensten verlenen. Aangezien de bruto omzet slechts een deel van de puzzel is, moet u ook uw bedrijfskosten bekijken en deze uitsplitsen.
Vervolgens moet u kijken naar uw winstmarges en overwegen of u bereid bent een lagere winstmarge te accepteren om ervoor te zorgen dat meer mensen kunnen deelnemen aan uw promotie. Als u uw prijzen en winstmarges bekijkt, vergeet dan niet de doelgroep van uw prijzen in gedachten te houden. Probeert u nieuwe klanten te bereiken? Gebruikers van beloningskaarten? Huidige klanten? Al deze factoren zullen u helpen de beste prijsstelling voor uw prijzen te bepalen.
Is een award echt de investering waard?
Sommige bedrijven rekenen extra voor advies, ontwerpwerk of andere diensten die bij uw weggever horen. Voordat u besluit in deze diensten te investeren, moet u het rendement op uw investering overwegen. Het kan de moeite waard zijn om samen te werken met een bedrijf dat u tijd en geld kan besparen. Als uw bedrijf bijvoorbeeld in New York is gevestigd en u wilt uw klanten in Los Angeles de kans geven om een prijs te winnen, kan het de moeite waard zijn om samen te werken met een bedrijf dat de verpakking kan maken en het product naar het adres van uw klant kan verzenden. Ook als u bestaande klanten korting biedt, kan het de moeite waard zijn om samen te werken met een bedrijf dat een prijs op maat kan ontwerpen waarmee u uw klanten korting kunt geven.
Conclusie
Awards zijn een uitstekende manier voor bedrijven om naamsbekendheid op te bouwen en hun naam bij een nieuw publiek bekend te maken. Op de juiste manier kunnen awards een geweldige manier zijn om werknemers, klanten en zelfs geselecteerde klanten te belonen. Maar hoe bepaalt u de prijs van een award? En hoe kiest u de juiste prijs? Dit zijn kritische factoren waarmee u rekening moet houden bij het selecteren van de juiste awards voor uw bedrijf.